Pengikut

Ahad, 10 Februari 2013

Maaf Kerana Diriku Terpaksa Menolak..~

Bismillahirrahmanirrahim..~

Alhamdulillah2...:)..ana kembali semula untuk menulis di kanvas putih ni..^_^..
rasanya dah 2 minggu ana tak pedulikan blog ana ni,biasa la kan,manusia ni sentiasa sibuk dengan perkara-perkara dunia,akhirat sikit ja kita sibukkan..:'(..~apa2 pun jom kita muhasabah diri kembali..rajin2 la kita beristighfar ya para2 reader ana yang ana sayang bangat!..:D..~..

Alhamdulillah..kali ni ana kongsikan sedikit mengenai pengalaman ana sepanjang dua minggu ni.ana pun tak tahu kenapa tiba-tiba ramai yang bertanyakan soalan ''awak@anti dah kahwin?dah ada calon?dah bertunang?''.@_@..Zzzz..soalan yang paling tak suka di jawap tapi kena jugak habaq kat sini or di mana-mana saja bertemu..

Apa-apa pun ana ucapkan jutaan2(banyak tu) terima kasih kepada sahabat-sahabat ana yang perihatin akan masa depan ana.ana hargai sangat.Insyaallah ana akan jawap soalan ini.diharapkan apa yang ana nak jelaskan ini,para-para lelaki yang soleh lagi beriman sekalipun yang mat2 rempit,yang cuba berubah atau sebagainya mengambil berat akan hal ini.bukan ana menolak,tapi belum sampai masanya.walaupun ana tahu akan ada juga yang berkata,''belum cuba,belum tahu,kalau tak usaha macam mana nak dapat,kalau nak tunggu sampai masa tu,mati pun tak akan jumpa dan bla bla bla''..ok!ana terima semua pandangan-pandangan yang kalian utara kan.tapi tak salahkan antum-antum semua hormati prinsip orang lain?.:)..~

Ok!kali pertama,seorang lelaki(ana gelarkan si A),dia bertanyakan ana,bila nak kahwin?umur anti dah cukup untuk berkahwin.ikutlah sunnah Rasulullah s.a.w yang berkahwin di usia muda.hadis soheh lagi ada mengenai kahwin muda.kalau anti menolak untuk berkahwin di usia muda,kafirlah anti.(Ya Allah!apa hak manusia ini mengkafirkan hambaMu ini??..:'(..)

sorang lagi(Ana gelarkan si B),anti dah ada calon suamikah?..kalau belum boleh tak kita eratkan lagi perhubungan ini biar bertambah mesra dan bla bla bla..(dah melalut ke mana ntah mamat ni)..-_-

yang ni sorang lagi(si C pulak).''anti,ana sukakan anti dalam diam,ana baru nak berubah ke arah kebaikkan,ana perlukan bimbingan anti.istikharah la anti..~..

Allah2..maaf terlebih dahulu pada para-para reader ana.bukan ana bongkak atau nak cari publisiti dengan ceritakan hal2 ini di sini..bukan nak habaq ramai yang minat kat anatidak sama sekali.tapi untuk memberikan penjelasan..~.
Bukan ana menolak kalian kaum adam..tetapi ana belum bersedia.





ana masih kepunyaan kedua orang tua ana.selagi mereka tidak mengizinkan anak-anak mereka untuk berkahwin,sebagai seorang anak,tidak pantas untuk ana menyakiti hati mereka.:'(..mak dan ayah ana ada sebab kenapa depa tak bagi kahwin di usia muda.mak ayah mana nak tengok anak2 mereka tak bahagia..semua orang tua mahukan yang terbaik untuk anak-anak mereka.:')..biarpun alam perkahwinan itu dapat kita pelajari selepas berkahwin,itu bagi kamu-kamu sekalian.ana masih tidak mampu..maaf kerana ana terpaksa menolak semua lamaran-lamaran itu.ana punya masa depan.

ana tak mahu nanti bakal suami ana terbeban dengan dosa-dosa ana walaupun lelaki ini tercipta untuk membimbing wanita.jika kita mendapatkan Bakal Suami sebaliknya,macam mana?.Allahuakbar..ana belum layak lagi buat kaum adam yang soleh diluar sana.siapa ana untuk membimbing kalian kaum adam sedangkan kaum lelaki dicipta menjadi khalifah(ketua) dan kaum lelaki yang perlu bimbing wanita.masih ramai lagi para-para pendakwah,para ustaz yang boleh memberikan bimbingan kepada kalian.ana juga masih belajar,ana juga dalam lingkungan orang yang sedang diTARBIAH..~

Biarlah ana berbakti pada kedua orang tua ana terlebih dahulu sebelum ana atau mereka pergi menemui Illahi.ana tidak mahu menyesal di kemudian hari.ana bukan sesolehah yang kamu-kamu fikirkan tapi ana cuba menjadi yang terbaik.ana jugak masih di dalam kelompok para wanita yang di Tarbiah jiwanya dan dibersihkan HATInya..~

jika sahabat-sahabat ana di luar sana dan para-para reader ana telah menemui jodoh kalian dan mengambil keputusan untuk bernikah,insyaallah..dipersilakan..ana seronok untuk pihak ana.:)..siapa tak cemburu,sahabat2 ana ramai yang dah berkahwin.

tapi bila difikirkan kembali..bukan mudah untuk mendirikan sebuah masjid jika tiangnya belum kukuh sempurna.sudah tertulis di LUH MAHFUZ tentang perjalanan hidup ana di dunia yang fana ini.

SIAPA jodoh ana,UMUR berapa ana akan berkahwin,MATI ana bila datangnya,HIDUP ana susah atau senang,semuanya telah Allah s.w.t aturkan..janganlah kamu-kamu sekalian mengaturkan hidup ana yang Allah lakarkan cantik perjalanannya..~

Insyaallah..ana sekarang dalam proses untuk sambung belajar ke MESIR...doa2kan untuk ana dan kembar ana.:).jangan risau..jika telah datang serunya,ana pasti jemput sahabat-sahabat ana di alam maya ini.hatta kematian ana sekalipun,ana akan pesankan pada adik kembar ana untuk menjemput sahabat-sahabat ana ke hari di mana akan ana dikebumikan..~..MATI itu pasti!.~. 







AKU..akan dilamar oleh MALAIKAT MAUT..
AKU bakal BERNIKAH dengan KEMATIAN..
lebih sayu lagi..
AKU bakal BERCERAI dengan DUNIA YANG KU KEJAR..!!!
sedarkah kita dunia HANYA SEMENTARA.. :'(



p/s:moga2 jawapan ana ini terjawab..~..~




5 ulasan:

  1. penat dah ngn semua ni ha..:'(..

    BalasPadam
  2. sabarlah..teruskan mujahadah..insyaAllah semua akan baik2 saja..~

    BalasPadam
  3. SubhanAllah, coretan amat bagus sekali,
    Sentiasalah kita gapai cinta Allah dahulu kan, insyaa-Allah, cinta yang kekal abadi. :)

    BalasPadam
  4. syukran sahabat Mujahid muda...

    syukran jugak buat sahabat abdul ghafur,,insyaallah..sama2 lah kita mencari redha dan cinta allah...maka,akan bahagia kita di dunia dan akhirat..:)

    BalasPadam