Pengikut

Sabtu, 11 Mei 2013

Kadang-kadang Kejayaan Kita Adalah Sebahagian Ujian Buat Diri Kita...~(selingan sempena majlis hari guru dan ihtifal sekolah)

Bismillahirrahmanirrahim....




Alhamdulillah,ana dapat lagi bersama para reader ana(tak tau la ada ke tak para reader ni..-_-) dalam kanvas yang ringkas,comot-comot dan macam-macam contengan lagi..:')..

Alhamdulillah,syukur pada Allah,sebab apa??..sebab DIA masih lagi meminjamkan nyawa buat Hamba2Nya..jangan duk sombong..:)..hari ni masih ada kesempatan untuk berkongsi cita,rasa,kenangan dan sebagainya bersama para pengunjung blog ana yang tak seberapa ni.

Alhamdulillah,sempena ana dan sahabat-sahabat berjaya dalam imtihan STAM(Sijil Tinggi Agama Malaysia),pihak sekolah ana telah menganjurkan ihtifal Sekolah bersempena Majilis Kecemerlangan Para pelajar.bukan tahun ni saja,tapi tiap-tiap tahun ada ihtifal sekolah ni,tapi tahun ni rasa lain sikit..kenapa?tak dapat nak gambarkan.macam-macam rasa yang ada,sedih,gembira,takut,semua bercampur..sedih sebab ana bukan lagi warga teratak ilmu faqiah daimiah dan terasa asing sikit sebab tak dapat bersama-sama duduk satu halaqah dengan cikgu-cikgu dan adik-adik asrama..(buang jauh2 perasaan tu,Faqiah tetap di hati sampai bila-bila,warga faqiah adalah keluarga ana)..

gembira sebab dapat berkumpul dengan sahabat-sahabat lama,walaupun ramai yang tidak hadir..yela,masing-masing sibuk dengan aktiviti-aktiviti sepanjang jadi penganggur di rumah kan..hehe..
perasaan takut pula sebab terfikir sesuatu.di dunia kita banyak mendapat penganugerahan.tak kira la anugerah apapun sama ada jawatan ketua kelas,ketua pelajar,ketua asrama,bendahari,setiausaha,pelajar contoh,pelajar kesayangan guru,pelajar cemerlang dan seangkatan dengannya lagi,terdetik dihati,nak dapat anugerah macam ni susah,adakah di akhirat kelak aku juga boleh mendapat penganugerahan dari Allah??..sedangkan usaha untuk mendapat kemuliaan di sisi Allah tu sangat,sangat la sikit.nak dibangdingkan dengan usaha kita di dunia bila nak sesuatu jawatan tu,memang jauh berbeza...:'(..

Allah3...

betapa kerdilnya kita ni,anugerah di dunia kita kejar-kejarkan,hadiah di akhirat,kita lengah-lengahkan..teringat pada satu perkongsian di fb:

''''Sesungguhnya,apabila badan kita sakit maka makan dan minum sulit untuk tertelan.istirehat dan tidur juga tidak nyaman..

demikian pula HATI apabila telah dibelenggu dengan CINTA DUNIA,maka nasihat susah untuk Memasukinya...~''



pesanan dari ana,bila kita mendapat apa-apa saja nikmat di dunia ini,sentiasalah bersyukur dan bermuhasabah diri.mungkin hari ini kita seronok dengan kejayaan yang kita miliki,belum tentu lagi ia kekal sehingga akhir hayat..nikmat kejayaan juga sebuah ujian untuk melihat sejauh mana kita bersyukur,timbul riak atau tak,semuanya ada hikmah...:)..

buat adik-adik yang disayangi,
teruskan perjuangan di medan ilmu,bukan medan percintaan,jangan campur adukkan kedua-dua benda ni,takut-takut menyesal di kemudian hari..nasihat guru ibarat mutiara kata dari ibu bapa kita.biar terasa pahit nasihat itu untuk ditelan,tapi terimalah ia sebagai satu manisan yang akan memberikan senyuman buat kita..:)..

sekadar perkongsian..:



Bertemu berpisah,kerana Allah..alhamdulillah berkumpul kembali,tapi sedih,tak semua yang ada,nadirah,syafiqah,muslihah,kak zakiroh,anisah,izzati,syifa tak ada...:'(


pertemuan yang dinanti,kegembiraan tidak dapat
 dinyatakan dengan kata-kata..indah ukhwah itu.:')
budak  kecik ni lagi.he..:)

adik-adik nurul haq mengadakan persembahan,
terbaik la dik kak,alhamdulillah dah makin meningkat prestasi.
rindu nak bersama mereka di atas satu perjuangan.:')

alhamdulillah..nikmat serta ujian dari Allah..~.bersyukur padaNya.~.
ingat2,kadang2 kejayaan kita adalah ujian buat kita.~


tidak ada harta yang kekal melainkan amal ibadat untuk bekalan di akhirat kelak..~

Sahabat-sahabat juga adalah nikmat pinjaman dari yang Maha Penyayang.
hargailah segala nikmat yang diberikan.:)


Sahabat-sahabat juga adalah nikmat pinjaman dari yang Maha Penyayang.
hargailah segala nikmat yang diberikan.:)


Allah mempertemukan kita dengan guru-guru ini untuk kita menyayangi sesama saudara semuslim,
untuk mendidik kita menjadi generasi Ad-Din,
tanpa mereka,siapa lagi untuk mengingatkan kita di saat kita terleka,
Allah memilih diri kita untuk bersama mereka ini.Alhamdulillah..
sayang guru-guru ana..:')..~


p/s:Kadang-kadang Kejayaan Kita Adalah Sebahagian Ujian Buat Diri Kita..Wallahua'lam..~

Tiada ulasan:

Catat Ulasan