Pengikut

Khamis, 31 Januari 2013

Allah Tahu Kemampuan Hamba-Nya..~

Bismillahirrahmanirrahim....

Alhamdulillah...jangan kita lupa akan kalimah yang indah ini...Syukur tak terhingga ana panjatkan kepada Sang Pencipta,Dia masih mengurniakan nyawa buat ana hamba yang lupa diri ini!_!...Allahuakbar..

Alhamdulillah..bertarikh 30/1/2013,result STAM diumumkan..debor-debor jugak rasa hati ni..ketaq-ketaq habih satu badan..doa dan zikir tak pernah putus-putus(nampakkan?bila kesusahan,baru nak ingat allah-_-)..tapi tak apa..sekurang-sekurangnya Allah takkan hilang dalam hati setiap insani..Insyaallah..:)..

pada pagi rabu itu,ana bangun awal.rasa tak sabar-sabar nak ambik keputusan stam.kenapa rasa macam tu padahal ana takut nak tahu?sebab hati ni dah berkobar-kobar nak fly ke Mesir..dah ternampak lambaian2 dari bumi Anbiya',cewah!..:D...ayat balaghah sikit..^_^...

Sampai saja di sekolah,ana terus menuju ke arah sahabat ana,nadirah nazri.:)..selepas tu mai la kawan-kawan ana yang lain,syukur,afiq,munirah,balqis dan anisah..tinggal ni ja sahabat-sahabat ana yang tak ke jordan.hati tu sedih jugak tak dapat kumpulkan semua sahabat-sahabat,tapi Allah dah titipkan sahabat-sahabat ini untuk bersama-sama ana mengambil keputusan STAM..^_^.

Ana dan sahabat-sahabat ana terus menuju ke pejabat sekolah untuk berjumpa dengan pengetua.kaki ni melangkah laju ja ke pejabat,rasa macam result ana tak akan mengecewakan ana..Yakin benor kamu ni nani oii..@__@...

Masuk ja pejabat tuan pengetua,ana dan sahabat-sahabat tersenyum-senyum ja tengok tuan pengetua.nak ambik hati la katakan..^_^..sampai sahaja giliran ana untuk mengambil slip keputusan stam,tuan pengetua ucapkan tahniah!ana dapat JAYYID??!!Alhamdulillah,alhamdulillah,alhamdulillah..tak henti-henti ana ucapkan syukur pada Allah...

Ana terus lakukan sujud syukur.ana ingat pesan ustazah Syamsinar dan ustazah sufia,''dapat result,terus sujud syukur''..pesanan dari ana spm lagi..Allah3...ana lega sangat-sangat..walaupun hati ada setitik kekecewaan kerana tidak mendapat mumtaz,tapi ana tahu,Allah tak zalim dengan ana..Allah tahu setakat mana usaha ana,Allah tahu tahap kemampuan hambaNya ini..walau banyak ujian sepanjang perjalanan untuk STAM,alhamdulillah...Allah tahu kebaikkan untuk ana..Ana tak dapat bayangkan,kalau ana dapat Mumtaz dalam stam,mesti ada sifat RIAK dan TAKBUR dalam jiwa..Allah...minta dijauhkan..!_!...di bawah ni ana sertakan sekali sijil STAM ana.:).







ni lah result ana.maaf kurang jelas(memang ana sengaja tak nak bagi jelas.hehe..:).




Serba sedikit ana kongsikan keputusan STAM di sekolah ana..:

MUMTAZ-1 orang.

JAYYID JIDDAN-dua orang.

JAYYID -enam orang.

MAQBUL -dua orang.

ROSIB -tujuh belas orang.


bagi sahabat-sahabat ana yang tidak berjaya,jangan sedih.Allah tahu apa yang terbaik untuk kamu-kamu.ana tahu mesti akan ada rasa sedih dan kecewa,tapi Allah akan beri setakat mana usaha kita..insyaallah..akan ada perjalanan kejayaan di hadapan kamu-kamu..

selalulah husnudzhon dengan Allah..jangan ingat Allah zalim pada kita.Allah uji kita kerana Allah sayang..kejayaan yang Allah berikan pada yang lain jugak merupakan ujian dari Allah..:)..







 perjalanan kita masih jauh.jangan menoleh ke belakang..teruslah melangkah menggapai kejayaan..~

Wallahu'alam..
sayang kamu-kamu semua.~..:)






2 ulasan:

  1. assalamualaikum...nma ana xdk pown...
    ana fly p jordan gak ka???
    hehehehhe...
    ap2 pown tahniah la..

    BalasPadam
  2. salam pikah..wa...aktif blog ka??..:D..~..
    hehehe..anti xpi sekolah msa tu..:(..ingtkan anti yg pi..
    makasih pikah..tahniah jgak kt anti..anti pon lulus jugak..boleh fly ke indon..:D

    BalasPadam